Kangoeroes, familie en rugby - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bas en Laura - WaarBenJij.nu Kangoeroes, familie en rugby - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bas en Laura - WaarBenJij.nu

Kangoeroes, familie en rugby

Blijf op de hoogte en volg Bas en Laura

20 Augustus 2012 | Australië, Sydney

G’day all!
Na een klein maandje weer een update van onze belevenissen in the land Down Under. We zijn na deze tijd zeker gesetteld in ons appartementje. De buren/eigenaars zijn hartstikke leuke mensen, laatst kregen we zomaar een fles wijn van ze :). Het was nog lekkere wijn ook. Gelukkig kunnen we jullie zeggen dat het weer hier beter is aan het worden. De dagen waren al lekker zo rond de 20 graden, maar ook ’s nachts wordt het nu minder koud. Echter, als het regent, regent het hard.
Zoals we de vorige keer al zeiden, zijn we dat weekend inderdaad naar Featherdale geweest. We hebben inderdaad wallabies gevoerd en koala’s geknuffeld. Daarnaast hebben we dingo’s, krokodillen en ik weet niet hoeveel vogels gezien. Ondanks dat het maar een half uur treinen van het centrum van Sydney af ligt, waan je je midden in de wildernis. De zondag daarna zijn we naar The Rocks Aroma Festival geweest. Dit festival draaide vooral om eten, koffie en chocola en had standjes van over de hele wereld die allerhande specialiteiten verkochten. Blijkbaar is het een heel populair festival want het was er onnoemelijk druk! We hebben ook nog een leuk brouwereitje ontdekt dat in diezelfde hoek van de stad ligt, Lord Nelson’s Hotel en we weten nu zeker dat ze heerlijk bier maken :).
Afgelopen week zijn de ouders van Bas ons komen opzoeken in Sydney. Buiten het normale toeristenwerk (Opera House, the Rocks, Circular Quay etc), hebben we nog van alles gedaan. Zo hebben we een dagje een tour gemaakt van de Eastern Suburbs, we hebben ze laten zien waar we wonen en studeren en de Bondi to Coogee beachwalk gedaan. We zijn nog een dagje met een auto naar Hunter Valley geweest. Dat is een van de belangrijkste wijngebieden van Australië. De laatste dag dat ze hier waren hebben we de boot gepakt naar de overkant van de baai, naar Manly. Daar ligt een prachtig natuurgebied waar we de hele dag hebben rondgewandeld. Jammer genoeg heeft Laura 2 dagen moeten missen toen Bas zijn ouders hier waren, maar het was voor een goed doel. Ze heeft namelijk een baantje gevonden als oppas van een Schots-Grieks/Australisch gezin en was gevraagd om als oppas mee te gaan op vakantie. Al met al hebben we een heel leuke week gehad en zijn we blij dat Bas zijn ouders op bezoek zijn gekomen.
Nadat vrijdag Bas zijn ouders zijn vertrokken hebben we het zaterdag overdag rustig aan gedaan. Dit was een beetje ter voorbereiding op hetgeen we zaterdagavond zijn gaan doen. We zijn zaterdag om 20.00 naar de rugbywedstrijd van Australië tegen Nieuw-Zeeland geweest; een echte kraker! We hebben ons een beetje verbaasd over de sfeer in het stadion. Niemand zit in vakken, fans van Nieuw-Zeeland en Australië zitten kriskras door elkaar. Ondanks dat Australië verloor met 19-27 bleef de sfeer in het stadion hartstikke goed. Hier kunnen de voetbal‘fans’ bij ons nog wat van leren.

Cheers,
Bas & Laura

• 20 Augustus 2012 - 09:14

Huize Hupkens:

Hallo!

Eindelijk.....weer eens een reisverslag, we (vooral ik) zaten er al op te wachten......
    Fijn om wederom te horen (en zien) dat jullie daar de tijd van jullie leven hebben!
    Laura, en wat een leuk baantje als kinderoppas, pas maar op, straks wordt je door een van onze nichtjes nog gevraagd als nanny ;-)
    En Bas, samen met je ouders en broer aan het Australische bier, de Limburgse gezelligheid straalt er vanaf!
    Misschien nog wat smaak/brouw ideetjes op gedaan voor het Henkens bier?
    Geniet samen van al het mooie wat Australie te bieden heeft, want voor jullie het weten zitten jullie gewoon weer in Utrecht/Meerssen of " D' Ind-j " aan de koffie met vlaai, maar ook dat smaakt na een lange tijd weer overheerlijk!

Lieve groetjes,

Stefan, Maartje & Sjors xxx

• 21 Augustus 2012 - 16:05

Pap En Mam:

Ha Jongelui,
    Helaas weer terug in Nederland. Na een reis van ruim 33 uur weer in Meerssen. We hebben genoten van onze tijd "down under". Allereerst bij onze familie in Tasmanië en daarna bij jullie in Sydney. We hebben kunnen constateren dat de "aussies" veel van de Engelsen hebben overgenomen. Het bier dat ze maken is vele malen beter dan die Engelse paardepis. Na ons bezoek bij jullie zijn we naar Cairns gevlogen. Daar hebben we Kurunda en het Great Barrier Reef bezocht. Niet goedkoop maar zeer zeker de moeite waard. Ron en ik hebben Mam in een kabelbaan van 7,5 km weten te krijgen. Zij heeft tijden het ritje een keer behoorlijk gevloekt, ondanks dat heeft ze voor de volle honderd procent genoten. Op zondag zijn we naar het Great Barrier Reef geweest. Daar zijn Ron en ik gaan snorkelen. De onderwaterwereld heeft ons meerdere malen versteld doen staan. De kleurenpracht van het koraal en de verscheidenheid van de vissen is adembenemend. Jongens geniet, doe Piet en Chris begin september de groeten en tot "skypes".
    Groetjes PapMam Meerssen

• 22 Augustus 2012 - 16:39

Marita:

Wat een leuke foto’s weer, erg schattig die kleine kangoeroes!
    Leuk om hierboven te lezen dat Bas z’n ouders en broertje zo’n leuke tijd hebben gehad. Ik verheug me nu al op ons reisje Down Under, dan mogen jullie “het toeristenwerk” nogmaals herhalen;)
    Ook fijn dat het wat warmer wordt, dan kan de cliché “Australian way of life” met bbq-en, surfen en heerlijk op het strand liggen pas echt beginnen!
    Lijkt me erg leuk om zo’n “kraker” meegemaakt te hebben, mam en ik hebben in Barcelona toevallig een deel van de wedstrijd op tv voorbij zien komen. Wel jammer dat er een foto van jullie in de matching rugbyshirtjes ontbreekt;)

Heel veel liefs,
    Marita

• 25 Augustus 2012 - 19:30

Michelle & Jeroen:

Heej Bas en Laura,

Wat leuk om weer een update van jullie te kunnen lezen! Foto's zijn leuk (vooral die met de kleine Skippy)! Zo te lezen smaakt het bier goed daar. Heel relaxt dat Laura een baantje als oppas heeft.. helemaal als je ook nog mee op vakantie wordt gevraagd. Klinkt als een droombaan! Kan Laura alvast een beetje oefenen voor over een tijdje..

Geniet van jullie zonnige tijd daar en we zien jullie volgende verslag wel weer verschijnen!!

xx Michelle&Jeroen