De eerste weken - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bas en Laura - WaarBenJij.nu De eerste weken - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bas en Laura - WaarBenJij.nu

De eerste weken

Blijf op de hoogte en volg Bas en Laura

26 Juli 2012 | Australië, Sydney

Hoi :)

Wij zijn ondertussen goed gesetteld in ons appartementje. Het is alleen een beetje jammer dat ze hier niet aan isolatie doen… Overdag is het nog altijd lekker weer, hoewel het wel wat kouder is en ook bewolkt met af en toe wat regen. Maar zodra de zon weg is, koelt het behoorlijk snel af. Maar goed, binnenkort gaan de temperaturen alweer snel omhoog!
Bas is inmiddels begonnen met zijn vakken op de universiteit en die bevallen erg goed. Ze lijken interessant en niet al te moeilijk, dus de ideale combinatie voor nu ;) Ook heeft hij al wat andere internationale studenten leren kennen. Laura heeft hier en daar wat gesolliciteerd en mag binnenkort bij een restaurantje komen proefdraaien. We mogen hier alleen geen baantje hebben waarbij we in aanraking komen met alcohol, want daarvoor moet je een cursus hebben gevolgd. Beetje jammer, want dat maakt het zoeken naar een baantje in de horeca wel wat moeilijker, maar er zijn gelukkig ook nog genoeg koffietentjes hier in de beurt.
Verder hebben we Sydney nog verder verkend. We zijn nog een paar keer naar de binnenstad gegaan om daar rond te lopen. We zijn bijvoorbeeld naar het oude deel van Sydney gegaan, the Rocks, waar ze allemaal leuke marktjes hebben. En we zijn naar het Sydney Aquarium gegaan, waar we haaien, schilpadden, roggen en allerlei verschillende soorten vissen hebben gezien (waaronder Nemo ;)). Ook zijn we hier al een keertje naar de bioscoop gegaan. We hebben een erg leuke film gezien (Ted), en de bioscoop zelf was ook erg mooi, het was namelijk een oud theater.
Verder zijn we hier best actief bezig. We zijn al een aantal keer gaan hardlopen, wat flink wat intensiever is dan in Nederland, door de heuvelachtige straten. Bas kan helaas niet gaan rugbyen… :( want het seizoen is bijna afgelopen, dus dan wordt er niks nieuws meer geleerd. Dus hij gaat eens kijken of hij kan gaan zaalvoetballen. Laura heeft zich opgegeven voor hiphoplessen en kan binnenkort al beginnen met surfen. Hoewel het ‘winter’ is, is het water wel nog gewoon warm maar zijn er weinig mensen in zee, dus dat maakt het wel wat makkelijker om het te leren.
Qua dingen die hier opvallen of anders zijn, valt vooral op dat het hier duur is! Dingen als koffie en bier zijn absurd prijzig, maar gelukkig zijn er hier ook aanbiedingen. De huur is ook behoorlijk prijzig, maar wij hebben gelukkig wat gevonden wat betaalbaar is. Verder zijn we ook al aardig gewend aan het feit dat ze hier links rijden. En Sydney is echt een multi-culti stad! Er wonen echt ontzettend veel Aziaten. Hierdoor zijn er natuurlijk wel veel lekkere restaurants :) Wel zorgt dat ervoor dat wij soms beter Engels spreken dan de lokale bewoners ;) Ook hebben we een leuk tentje ontdekt: Pie Face. Ten eerste hebben ze allerlei verschillende soorten pies, van de wat klassiekere tot en met een Indiase curry erin. En ook hebben ze verschillende soorten sterktes in hun koffie: zoals twinkle my toes, open my eyes en kick my arse! Echt briljant! En het is echt waar dat de Aussies zo relaxt en ‘laid back’ zijn, zelfs in een miljoenenstad als Sydney. Ook lijkt ‘no worries, mate’ het nationale motto te zijn, je hoort het echt overal!
De komende tijd zal vooral bestaan uit het beginnen met nieuwe activiteiten, studeren (beide scripties moeten nog af), nieuwe mensen leren kennen en verdere tripjes en uitstapjes. Dit weekend willen we op zaterdag naar Featherdale Wildlife Park (wallabies voeren en koala’s knuffelen!) en zondag naar een festival op The Rocks met allerlei eten, drinken, muziek etc.

Cheers,
Bas en Laura

• 28 Juli 2012 - 01:37

Ron:

G'day Broeder Bas en Laura!!!

Het ziet er allemaal heel erg cool uit:)
    Wij zijn gisteren naar Greens Beach geweest op Tasmanie. Dat is ongeveer het noordelijkste puntje van Tassy. Ook zijn we op bezoek geweest bij Platypus house en hebben daar Vogelbekdieren gezien en tussen de Echidna's gelopen. (check m'n fb voor n paar foto's).

Het is echt heerlijk om terug te zijn in Down Under en ik kan haast niet wachten om jullie te komen bezoeken.

Dus tot snel en geniet er van:) niet dat ik twijfel dat jullie dat niet doen.

Greets from Down Down Under!!!!!

• 28 Juli 2012 - 02:13

Mum And Dad:

Hello B&L, Fijn te horen dat jullie je draai beginnen te vinden en.azoveel gezien en gedaan hebben. Ik ben benieuwd of er in Featherdale veel veranderd is en of de kangoeroe's nog steeds groene ijshoorntjes eten.
    Wij vermaken ons ook prima. We zijn hartelijk ontvangen bij de familie. We gaan zo meteen naar John's farm.
    Groetjes tot de 9e in Sidney.

• 31 Juli 2012 - 08:19

Michelle & Jeroen:

Heej Bas & Laura, leuk dat jullie weer even een update geven! Goed om te lezen dat jullie allebei lekker bezig zijn. Wel raar dat Laura niet met alcohol mag werken zeg!

Geniet van jullie tijd daar, maar ik heb de indruk dat dat wel goed zit! En vergeet inderdaad niet af en toe te studeren.. hoe eerder de scripties af zijn hoe beter!

Groetjes,

Jeroen & Michelle xx

• 07 Augustus 2012 - 21:53

Tanja:

Hoi laura en Bas

Het gaat jullie goed zo te horen.
    Geniet van jullie tijd daar en denk af en toe eens aan de mensen in ons kikkerlandje.

gr Tanja