Tasmanië - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bas en Laura - WaarBenJij.nu Tasmanië - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bas en Laura - WaarBenJij.nu

Tasmanië

Blijf op de hoogte en volg Bas en Laura

15 September 2012 | Australië, Sydney

Hallo allemaal!

Het is weer eens de hoogste tijd voor een update!

De afgelopen weken zijn we vooral bezig geweest met studeren en werken. Bas heeft het nu behoorlijk druk met zijn studie door een aantal deadlines die dicht op elkaar vallen, maar gelukkig is alles wel te doen en heeft hij daarna ook het meeste al afgerond. Zo heeft hij een presentatie gehouden en is het werk voor de twee grote groepsopdrachten begonnen. Doordeweeks werkt Laura elke dag. Het werk bevalt gelukkig goed, de kinderen zijn erg leuk en enthousiast. En aangezien de ouders willen dat de kinderen zoveel mogelijk buiten zijn, kleurt ze ook lekker bij:) Inmiddels heeft Laura ook haar drie eerste surflessen gehad. En het ging best goed! Ze heeft al recht opgestaan op haar board en flink wat golven helemaal tot aan het strand gevolgd. Verder volgt ze elke week een hiphoples wat ook erg goed bevalt.

Vorige week was het ‘spring break’ bij de universiteit en dus zijn we een weekje weg geweest. We zijn naar Tasmanië gegaan, echt een prachtig eiland. We konden de hele week bij een oudoom en oudtante van Bas logeren wat erg gezellig was! We hebben zelfs een auto kunnen lenen, dus dat was helemaal mooi. Wel even wennen aan het schakelen met links, maar dat ging verder goed. De eerste twee dagen hebben we het rustig aan gedaan. De stad (Launceston) een beetje verkend, met het prachtige Cataract Gorge. De tweede dag dat we er waren was het vaderdag, dus we konden gelijk de rest van de familie leren kennen/weer zien. De dagen daarna waren erg druk. We hebben veel gereden, maar daardoor natuurlijk wel veel gezien. We zijn een dag naar het noorden van het eiland gereden, langs de Tamar River. Daarbij kwamen we langs een (zeer toeristisch) Zwitsers dorpje en een oude goudmijn. Ook zijn we naar Cradle Mountain geweest, waar de natuur erg mooi is, en we hebben nog prachtige grotten bezocht. Verder zijn we twee dagen naar het zuiden gereden, een keer om Hobart, de hoofdstad, te bezoeken en een keer voor Port Arthur, de oude gevangenenkolonie van Tasmanië. Dit was erg indrukwekkend, want een aantal gebouwen staat nog overeind en je krijgt een goed beeld van de omstandigheden van toen. We zijn ook een dag naar de oostkust gereden, eerst over kronkelige wegen door de bergen om uiteindelijk bij prachtige stranden uit te komen. De laatste dag was weer wat rustiger. Bas moest nog wat werk voor de studie doen en Laura is gaan winkelen met de oudtante. Die avond hebben we ze als dank voor het onderdak, de goede zorgen en de gezelligheid mee uit eten genomen. Als souvenir voor onszelf hebben vanuit Tasmanië stroop en hagelslag meegenomen:) De Nederlandse gemeenschap is daar wat groter dan hier en er is zelfs een hele afdeling in de supermarkt met Nederlandse producten, zoals ook stroopwafels en bokkenpootjes.

Voordat we naar Tasmanië vertrokken heeft Laura nog haar scriptie ingeleverd en is dus afgestudeerd! Het is raar om dat vanaf het andere eind van de wereld te doen, maar het maakt het er natuurlijk niet minder leuk op.

De komende weken zullen vooral gevuld zijn met studeren en werken en in de weekenden uitstapjes naar de stad en de kroeg ;) Halverwege oktober zal het dan wat rustiger worden en dan kijken we uit naar het bezoek van tante Paula:) en zullen we nog een tripje plannen naar Cairns (Great Barrier Reef) en richting het noorden (Brisbane en de Outback).

Cheers,
Bas en Laura

• 15 September 2012 - 12:11

Huize Hupkens:

Hoi Bas en onze eigen surfbabe Laura,

Allereerst Laura; hartelijk gefeliciteerd met je afstuderen, helemaal super!!!
    Aan de foto's te zien,heb je je goed kunnen ontspannen na deze hectische periode.
    En wow...al rechtop op een board ;-)
    En Bas ligt ook goed op schema qua studie,ook dat is super om te horen!
    Wederom prachtige foto's van een adembenemend mooie omgeving.
    We zijn stiekem wel een beetje jaloers op tante Paula,zij wel!
    Tja... en zo vliegt de tijd voorbij ,voor jullie het weten is het Kerst en staat de volgende familie
    op de stoep!
    Geniet, geniet, geniet en tot schrijfs, horens, skypes of whats apped :-)

Liefs uit Limburg,

Stefan, Maartje & Sjors xxx

• 15 September 2012 - 21:20

Papen Mam (Meerssen):

Hi Laura en Bas,
    Laura allereerst procifiat. Leuk dat het gelukt is om stroop en hagelsag mee te nemen van uit tassie. De stroopwafels waren trouwens afkomstig uit Belgie, maar dat maakt het niet minder speciaal. Ze hadden er zelfs potjes met rode kool met appeltjes en zuurkool van de HAK.
    Heerlijk om jullie verslag te lezen. We hebben weer even met juullie meegereisd. Alleen wij zijn naar andere grotten geweest. Bas moet wel nog vertellen waarom hij zo speciaal lacht op de afschiedsfoto met Ome Piet enn Tante Stien. Van tante Jos hebben we al berichten terug gehoord van tanta Stien. Ook zij hebben van jullie bezoek genoten. Het doet on s plezier om te lezen dat jullie plezier en duty zo fijn kunnen comnineren. Blijf genieten! Het zal sneller om zijn dan je denkt. Groetjes mam en pap ( Meerssen)

• 16 September 2012 - 17:17

Jeanne Visser-zoetermeer:

Hallo Laura en Bas,

Laura PROFICIAT !!!. Zo ver weg en dan te horen dat je geslaagd bent met je studie.
    Knap hoor!11 Ben heel, heel trots op je. Wat nu verder?, ben erg benieuwd.
    Alvast bedankt voor de mooie verslagen en de prachtige foto's (vooral die op de
    surfplank). Wat zullen jullie veel te vertellen hebben bij thuiskomst.
    Ik heb een kaart gestuurd maar dat duurt vast heel lang voor die jullie bereikt,
    daarom dit berichtje.

Heel veel liefs en heel veel groeten voor jou en Bas.
    Tot ziens!!!!! Oma Zoetermeer.