Tante, Cairns en vleermuizen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bas en Laura - WaarBenJij.nu Tante, Cairns en vleermuizen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bas en Laura - WaarBenJij.nu

Tante, Cairns en vleermuizen

Blijf op de hoogte en volg Bas en Laura

01 November 2012 | Australië, Sydney

Heey iedereen!

Het is alweer veel te lang geleden, dus we zullen maar snel beginnen:

Na onze prachtige reis naar Tasmanië begon het normale leventje weer. Voor Bas betekende dat les, huiswerk, en veel deadlines. Voor Laura was dat werken en de dingen uitzoeken voor onze reizen door Nieuw-Zeeland en Australië. Tussendoor zijn we nog lekker uiteten geweest, naar de film en natuurlijk gezellig wat drinken in het weekend. Ook zijn we nog naar het Barracks Museum geweest, een museum over de vele gevangenen die aankwamen in Sydney. Verder zijn we ook nog naar een wedstrijd van Sydney FC geweest, waar de oude rot Del Piero tegenwoordig speelt.
En toen kwam tante Paula aan! We hebben haar veel van de stad kunnen laten zien, uiteraard alle hoogtepunten in het centrum en ook de Botanical Gardens. We hebben heerlijk gegeten: Indiaas, Thais, steaks. En we zijn naar de opera geweest, in het Sydney Opera House, dankzij Laura haar lieve en gulle oom:) We zaten helemaal achteraan (want daar waren de kaartjes nog enigszins betaalbaar), maar we hadden perfect zicht. En de opera was geweldig mooi! Het was Madama Butterfly. Ook zijn we met Paula en Laura haar oppaskindjes naar Featherdale geweest. Het was een flink dagje uit, het kostte 2 bussen en een trein om er te komen (wat de kindjes helemaal prachtig vonden), maar toen konden we toch de koalabeertjes en kangoeroes aaien:)
Nadat Paula weer richting Nederland was vertrokken, zijn wij naar Cairns gegaan, wat in het noorden van Australië ligt. De eerste dag hebben we het stadje verkend, onze uitstapjes daar geboekt en heerlijk in het zwembad rondgedobberd. De tweede dag zijn we naar Kuranda gegaan, een nationaal park. We gingen met een oude trein omhoog die ons langs prachtige uitkijkpunten en watervallen bracht. Vervolgens het stadje Kuranda verkend, door de natuur gelopen en geluncht. Daarna met de kabelbaan van 7km weer terug naar beneden. Hier hadden we prachtig uitzicht over het regenwoud. Dag 3 bracht ons naar de Great Barrier Reef. Met nog een stuk of 40 anderen op een boot werden we naar twee verschillende locaties op het Reef gebracht waar we konden snorkelen. Het was werkelijk prachtig! We konden op de boot een onderwatercamera huren en dat hebben we ook gedaan, dus zie de foto’s:)
Terug in Sydney begon het gewone leventje weer, maar wel met wat veranderingen. Zo heeft Bas zijn laatste les hier in Sydney en dus ook van zijn master gehad! Ook heeft hij nu verreweg alle deadlines gehad en heeft hij al twee vakken goed afgesloten. Nu heeft hij nog één deadline hier en natuurlijk zijn scriptie, waar nu de meeste tijd in gaat zitten. Laura hoeft nog maar een paar dagen te werken, want de familie gaat nog een aantal dagen op vakantie. Om nog een beetje meer te genieten van de Sydney lifestyle hebben we voor de komende paar weken surflessen gepland op zaterdag.
En dan vertrekken we alweer naar Nieuw-Zeeland!! We hebben de vluchten (heen naar Christchurch, terug vanuit Auckland) al geboekt, evenals de campervan. Ook de hotels voor de eerste en laatste paar dagen zijn geboekt, maar verder doen we alles gewoon lekker op de bonnefooi. We zien wel waar we allemaal terecht gaan komen:)

Nu kent iedereen Australië van de dieren. De kangoeroes en koala’s vermaken menig toerist met hun zachtheid en zelfs wombats zijn enigszins schattig. Echter, Australië kent ook een heel arsenaal aan minder schattige dieren, heel wat minder schattige dieren. Zeker nu het weer beter wordt (alsof het eerst niet goed was), lijken alle enge kruipers en vliegers naar buiten te komen. Zo zie je met regelmaat kakkerlakken op straat lopen alsof er niets aan de hand is en hebben we al verhalen gehoord van spinnen ter grootte van een hand. Afgelopen week zijn we ons zelf te pletter geschrokken van een vleermuis die plotseling uit een lage boom vloog. En voordat je denkt: “Wat een aanstellers. Wie schrikt er nu van een klein vleermuisje?”, moet je het volgende weten. De vleermuizen hier heten Flying Foxes. Ze doen hun naam eer aan, want ze hebben ongeveer de grootte van een vos met vleugels (spanwijdte ±1 meter). Je kunt dus zeggen dat we in het vervolg lage bomen vermijden als het donker is.

Cheers,
Bas en Laura

• 01 November 2012 - 09:01

Stefan, Maartje & Sjors:

Hallo lieve Laura & Bas,

Wat fijn om wederom te horen dat daar alles op rolletjes loopt.
    Jullie zijn goed bezig,zeg!
    Enne Laura.....nu wel rechtop het board blijven staan,he ;-)
    Mooie foto's ook weer, alleen tante Paula zagen we niet voorbij komen....
    Werkelijk prachtig dat Great Barrier Reef, zo zie je het idd normaal op National Geographic ;-)
    Weer een onvergetelijke ervaring rijker!
    Wanneer vertrekken jullie naar Nieuw-Zeeland en tot hoe lang?
    Wat een heerlijk vooruitzicht toch weer :-)
    En als klap op de vuurpijl (hoe toepasselijk) familiebezoek met kerst en oud op nieuw!
    Toch jammer dat jullie er dit jaar niet bij zijn met kerst...Sjors is opa en oma over aan het halen om toch weer te gaan gourmetten (want dat vind uiteindelijk iedereen toch het leukste?) maar dan in de garage welteverstaan, want tja, in de net gewitte woonkamer mag dat toch echt niet meer....
    Hij heeft er zelfs de PvdG voor bedacht; De partij van de Gourmet!
    Ben benieuwd hoeveel aanhangers hij gaat vergaren.
    Maar voor jullie,geniet samen nog daar en Bas heel veel succes met het afronden van je scriptie!
    Pas goed op elkaar en we wachten hier weer op een update vanuit Nieuw-Zeeland.

Liefs uit het zuiden xxxx

• 01 November 2012 - 14:27

Anne:

Hee Lau en Bas!

Leuk om weer een update te lezen ook al was het meeste al verteld op skype ;) hebben jullie Nemo niet weten vast te leggen op camera? En betekent zo'n gele sticker op je shirt in de trein dat je hebt betaald ofzo? Apart gezicht zo in de trein! Tot snel weer op skype!

xx Anne

• 02 November 2012 - 11:54

Pap En Mam:

Hoi Laura en Bas,
    Van tante Paula hebben we al veel mooie foto's uit Sydney gezien; we krijgen steeds meer zin om al dat moois met eigen ogen te gaan zien! En wat weer prachtige foto's van jullie trip naar Cairns. We hebben nu nog een beter beeld gekregen van de ervaringen die jullie ons al op skype verteld hebben.
    Heel veel succes met al jullie aktiviteiten en we kijken uit naar jullie ervaringen en foto's in Nieuw Zeeland.
    Veel liefs, pap en mam

• 04 November 2012 - 14:55

Mam En Pap (Meerssen):

Hallo Laura en Bas,
    Leuk om te lezen en te zien dat Cairns jullie ook zo bevallen is. Als jullie dit lezen zal Bas zijn laatste opdracht wel al klaar hebben en kan hij de laatste hand leggen aan de scriptie. En kunnen jullie de laatste voorbereidingen voor Nieuw Zeeland gaan doen. Geniet ervan! Jullie krijgen de groetjes van Opa, tante Jos, Jo,Hanneke en Aron. Ook zij volgen met veel interesse jullie verhalen. Tante Jos vond het fijn om te zien dat Tante Stien en ome Piet en nog zo vitaal uitzien, want zij heeft zo ook al een aantal jaren niet meer gezien.
    Heel veel liefs en knuffels, Mam en Pap

• 04 November 2012 - 22:40

Tante Mieke En Oom Jan:

Hey Laura en Bas,

Wat sjiek om weer zo'n verslag te lezen met wederom geweldige foto's erbij. Jullie leveren wel topprestaties daar. Studeren, deadlines, slagen. Van harte gefeliciteerd beiden! En dan, of 't niks is, werken, oppassen, stappen, reizen en als familie op bezoek komt, gewoon weer opnieuw rondsjouwen! Nog even wat surflessen tussendoor. Echt geweldig om dit allemaal te lezen en te zien. Mooie foto op je surfboard trouwens! Ik zou er in ieder geval een poster van laten maken!
    Nog heel veel succes Bas met het afronden van je studie en een hele fijne tijd in Nieuw Zeeland toegewenst! Geniet ervan!
    Heel veel groetjes,
    tante Mieke en oom Jan

• 12 November 2012 - 22:21

Hanneke:

Hallo Bas en Laura,

Wat maken jullie daar allemaal mee zeg! Volg jullie blogs op de voet. Aron is hartstikke jaloers op jullie, die wil ook zo graag down-under.
    Maar ja, dan moet ie nog heel veel sparen. Kijk uit naar jullie verslag over Nieuw-Zeeland, benieuwd wat jullie daar allemaal weer gaan meemaken.

Groetjes van ons allemaal hier uit Cadier en Keer